گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران 26 دی در سیصد و چهل‌وهفتمین جلسه خود عملکرد شهرداری‌های مناطق و نواحی را در پاکسازی و برف‌روبی معابر شایسته تقدیر دانست.

 خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این باره به خبرنگار همشهری گفت: تمامی اعضای شورا در جلسه  که با حضور شهردار تهران برگزار شد، در ارزیابی‌های خود از عملکرد شهرداری‌های مناطق و نواحی در برف‌روبی معابر تقدیر کردند و به همه این عزیزان خسته نباشید گفتند.

وی ضمن اشاره به نبود معضل جدی در وضعیت حمل‌ونقل شهری اظهار داشت: خرسندی شورای شهر از عملکرد شهرداری و شخص آقای قالیباف پس از آن صورت گرفت که برخی از اعضا شنبه‌شب گذشته را تا صبح بیدار ماندند و شخصا نحوه عملکرد نیروهای خدمات شهری در برف‌روبی معابر را پیگیری کردند.

دانشجو همچنین از تصمیم بجای وزارت آموزش و پرورش در تعطیلی بموقع مدارس تشکر کرد و آن را عامل مؤثری در کاهش ترافیک دانست. دیروز همچنین شورای شهر یک فوریت لوایح مربوط به افزایش کرایه انواع تاکسی، نرخ انواع اتوبوس و مینی‌بوس، بلیت مترو و نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را برای سال آینده به تصویب رساند.

در این باره دانشجو گفت: افزایشی که پیش از این شورای شهر در نرخ کرایه‌ها به تصویب رساند مربوط به 3ماه یعنی 2ماه آخر سال و فروردین سال 1390 است. وی ادامه داد: شورای شهر قانونا هر سال یک فرجه قانونی برای تعیین نرخ کرایه‌ها برای سال بعد دارد که این فرجه تا پایان بهمن ماه سال‌جاری است.

بنابر این به گفته سخنگوی شورای شهر تهران نرخ جدید حمل‌ونقل عمومی که قرار است از اردیبهشت سال آینده اعمال شود باید در این مقطع زمانی برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارائه شود که دیروز یک فوریت آن به تصویب رسید. وی همچنین از تصویب یک فوریت لایحه توسعه پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها در شهر تهران خبر داد و گفت: دیروز یک فوریت ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تغییر کاربری ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها نیز تصویب شد.

تصویب بودجه سال آینده شورای شهر

به گزارش همشهری،  همچنین بودجه 2 میلیارد تومانی سال 1390 شورای شهر و همین طور بودجه 2 میلیارد تومانی مورد‌نیاز معتمدان محلات و شورایاری‌ها نیز به تصویب رسید. سخنگوی شورای شهر تهران دیروز همچنین از استقبال شهرداری تهران نسبت به درخواست کمک سازمان زندان‌ها درمورد رفع برخی نیازها در زندان‌ها مانند احداث و توسعه سرویس بهداشتی، حمام، بهداری و... خبر داد و گفت: این مسئله در حضور شهردار تهران که دیروز در جلسه شورای شهر حاضر بود مطرح شد که مورد استقبال قالیباف نیز قرار گرفت.

دانشجو در عین حال از کمک یک میلیارد تومانی قالیباف به زنان زندانی سرپرست خانوار و کانون اصلاح و تربیت خبر داد و گفت: در رد اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر نادرست بودن اینگونه کمک‌ها آن هم در شرایطی که شهرداری خودش با کمبود اعتبار دست به گریبان است، افزود: فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از رئوس برنامه‌های شهرداری است، بنابراین کمک‌هایی از این دست هرچند که شهرداری در قبال آنها مسئولیت قانونی نداشته باشند باید صورت بگیرد.

کد خبر 125942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز